Кількість
|
Вартість
|
||
|
Під блискучою поверхнею, поміж водоростей, що гойдаються на хвилях припливу, танцює сонячне світло. Нижче, серед тіней, скрадається невловимий восьминіг: його пильні очі сканують усе довкола, а чутливі щупальця намацують їжу. Ковзаючи між камінням та уникаючи колючих морських їжаків, він сподівається схопити свою здобич. Виживання важливіше за все. Зненацька з’являється синьо-сіра непевна пляма — це котяча акула. Хижак, що має на меті лише одне — напасти на восьминога. Розпочинається боротьба за існування. Хто вийде переможцем? Восьминіг чи акула?
Опис настільної гри Kelp: Акула проти Восьминога
Це гра з напруженим асиметричним ігроладом для 2 гравців. Кожен має різний набір компонентів і може виконувати різні дії. Восьминіг розігрує карти, щоб пересуватися ігровим полем, намагаючись приховати своє розташування та розставляючи пастки для акули. Він харчується своєю здобиччю та покращує навички, додаючи нові карти до своєї колоди. Акула кидає кубики, патрулює свою територію та використовує унікальні навички, щоб вистежити невловимого восьминога.
Ігровий процес
Обидва гравці мають різні цілі та шляхи до перемоги: восьминогу потрібно або протриматися до кінця гри, або з’їсти всі блоки їжі. В акули ж є лише один спосіб перемогти: успішно атакувати восьминога та побороти його у фінальному протистоянні.
Гравці виконують ходи по черзі, починаючи з восьминога. Гра триває, доки один із гравців не виконає одну з умов перемоги.
Восьминіг
Гра за восьминога зазвичай більш стратегічна. Йому доведеться планувати доступні дії і балансувати між необхідністю рухатися, ховатися та навіть блефувати, щоб збити гравця за акулу з пантелику.
У свій хід ви повинні виконати дві дії з трьох доступних варіантів. Ви також можете виконати ту саму дію двічі. Доступні варіанти дій:
- Розіграти карту. Потрібно сплатити її вартість, розкривши вказану на ній кількість прихованих блоків. Вартість варіюється від 0 до 3, і її завжди потрібно сплачувати повністю. Сплативши вартість, застосуйте ефект карти.
- Дотягти карти до ліміту своєї руки. Ви завжди тягнете карти, доки не досягнете ліміту руки. На початку гри ліміт вашої руки становить 4 карти. Якщо ж ваша рука порожня, ви повинні виконати цю дію.
- Скинути 1 карту з руки, після чого приховати 1 блок. При цьому карта відправляється до скиду, її вартість та ефект ігноруються.
Ефекти карт:
- Переміщення. Рухати блоки по ігровому полю. Є 2 способи це зробити: поміняти місцями або перетасувати.
- Приховування. Поставити блоки знову вертикально та заховати їхні символи. Карти приховування розігруються безплатно.
- Навчання. Вдосконалити свої навички. Ви додаватимете до своєї колоди кращі карти та отримуватимете нові блоки з запасу.
- Харчування. Один зі шляхів перемогти для восьминога — розіграти всі 4 карти харчування та з’їсти всі блоки їжі. Розкрийте восьминога та блок їжі, замініть його мушлею та застосуйте ефект їжі.
Акула
Гра за акулу зазвичай більш тактична — ви маєте зменшувати вплив удачі в кидках кубиків. Потрібно використовувати пам’ять та дедукцію, щоб відстежувати переміщення різних блоків ігровим полем.
Хід акули складається з декількох кроків. Обов’язковими кроками є «Потягти й кинути» і «Переміститися», які ви повинні виконувати щоходу:
- Потягти й кинути. Потягніть із торбинки 2 кубики та киньте їх один раз. Вони формують ваш пул кубиків, які ви використовуватимете в наступних кроках.
- Розмістити кубики течії. Течії дозволяють вам швидше перепливати ігрове поле. Ви можете розмістити кубик течії на будь-якій вільній клітинці течії, незалежно від того, наскільки близько вона до акули.
- Переміститися. Рух акули відбувається вздовж ліній у напрямку, в якому повернута фігурка, і завжди закінчується на порожній клітинці течії. Також можна використати кубики для прискорення.
- Шукати/Атакувати. Розмістіть кубик у вибраній зоні, його числове значення повинно бути рівним або більшим за значення цієї зони. Розкрийте сусідній блок або атакуйте його. Якщо знайдено восьминога, розпочніть протистояння.
- Зростати. Заповнюйте трек росту використаними кубиками, отримуючи нові навички. Червоні кубики атаки не можна класти на трек росту.
- Витратити енергію. Під час цього кроку ви повинні покласти всі кубики, що залишилися у вашому пулі, в слоти накопиченої енергії. Якщо у вас зайнято 1 або 2 слоти енергії, ви можете купити нові карти; якщо ж у всіх 3 слотах є кубики, ви повинні купити нові карти.
Кінець гри
Восьминіг перемагає, якщо:
- З’їсть всю їжу. Гра негайно завершується, щойно восьминіг кладе 4-й блок на трек їжі.
- Ховається, доки акула не виснажиться. Гра негайно завершується, щойно акула кладе 7-й кубик на трек голоду.
Акула перемагає, якщо:
- Успішно атакує восьминога червоним кубиком, а після цього вполює його в протистоянні.
Під час протистояння восьминіг намагається втекти, використовуючи карти протистояння. У восьминога є на вибір 3 стратегії виживання: жовтого, червоного та бірюзового кольорів. Акула має 3 власні карти тих же кольорів для протидії кожній зі стратегій. Восьминіг і акула таємно вибирають по 1 карті протистояння і кладуть її на стіл долілиць. Після цього обидва гравці одночасно відкривають вибрану ними карту.
- Якщо акула вибрала карту протистояння, яка відповідає карті восьминога, то атака була успішною, й акула негайно перемагає у грі.
- Якщо акула вибрала карту іншого кольору, восьминіг утікає і може застосувати стратегію виживання, описану на карті.
Після успішної втечі вилучіть із гри використану карту протистояння восьминога та відповідну карту акули. У наступному протистоянні ймовірність того, що восьминіг утече, становить 50 на 50. У третьому протистоянні акула досягне успіху і переможе у грі.
Радимо також подивитися відеоправила в розділі «Відео» та, за бажанням, детальніше ознайомитися з правилами з малюнками у форматі PDF у розділі «Файли».
І наостанок
Надзвичайно цікава стратегічна настільна гра для двох, яка поєднує в собі безліч механік. Від кидання кубиків та збору колоди до гри в хованки і блефу. Партії за восьминога чи акулу відчуваються кардинально по-різному. Саме за асиметричність, вдале поєднання різноманітних механік, гарні арти та зручний органайзер Півник Галу радить придбати "Kelp: Акула проти Восьминога" до своєї колекції.
Також пропонуємо звернути увагу на дуельну настільну гру — "Володар Перснів. Дуель за Середземʼя" (The Lord of the Rings: Duel for Middle-earth), яка є ідейним продовженням та переосмисленням гри "7 Чудес: Дуель" (7 Wonders: Duel) і привнесла низку цікавих змін у гру. Один гравець гратиме за Братство, а інший — за Саурона.