Кількість
|
Вартість
|
||
|
Каркасон — це класична сімейна настільна гра на розміщення тайлів. Вона вперше з'явилася у 2000 році за авторством Клауса-Юргена Вреде і за цей час стала класикою в світі настільних ігор, здобувши безліч номінацій та нагород. Перед вами свіже видання з покращеним дизайном тайлів та удосконаленими правилами гри. Це видання містить одразу два найкращих доповнення "Річки" та "Абат".
Опис настільної гри Каркасон (Carcassonne)
Від 2 до 5 гравців беруть на себе роль середньовічних феодалів. Вам доведеться розбудовувати місцевість, розвиваючи дороги, міста, монастирі та поля навколо відомого замку Каркасон, що знаходиться у Франції. Розміщуйте мандрівників, лицарів, ченців і фермерів мудро та здобувайте перемогу!
Коротко про правила гри
Правила гри досить прості, логічні та зрозумілі. Кожен гравець отримує по 8 підданих свого кольору (дерев'яних міплів). 7 з них він залишає собі, а восьму фігурку ставить на «0» планшета підрахунку очок. На стіл викладається початковий тайл із зображенням дороги та замку (він відрізняється темним фоном принта на звороті). Далі кожен гравець за годинниковою стрілкою бере випадковий тайл горілиць та кладе його поруч із вже викладеними тайлами так, щоб карта місцевості співпадала (наче пазл).
При розміщенні тайлу ви можете поставити міпла на незайняту місцевість або забрати міпла з закінченого об'єкта (дороги, міста або монастиря) та одразу додати очки на планшеті підрахунку очок. У класичній версії піддані діляться на 3 види та в залежності від цього приносять різну кількість переможних очок:
- Мандрівники розміщуються на дорогах та приносять по 1 переможному очку за кожен тайл завершеної дороги та по 1 очку за кожен тайл незавершеної дороги наприкінці гри.
- Лицарі розміщуються в містах та приносять своєму феодалу по 2 очки за кожен тайл завершеного міста та ще й на додачу по 2 очки за кожен тайл міста з намальованим щитом. Наприкінці гри незавершене місто з лицарем дає 1 очко за кожен тайл та 1 очко за кожен малюнок щита.
- Ченці розташовуються в монастирях, але ситуація з ними трохи інакша. Тайл монастиря сам по собі — завершений малюнок, на відміну від дороги або міста. Монастир рахується завершеним тільки тоді, коли він повністю оточений іншими плитками. Це приносить феодалу 9 очок. Незавершений монастир наприкінці гри приносить по 1 очку за кожен тайл, який оточує його включно з самою плиткою монастиря.
Гра закінчується, коли на поле викладається остання закрита плитка зі стосу. Після цього підраховуються очки гравців та визначається переможець гри.
Радимо також подивитися відеоправила в розділі "Відео" та, за бажанням, більш детально та з малюнками ознайомитись з правилами у форматі .PDF у розділі "Файли".
І наостанок
Завдяки простим та логічним правилам, які пояснюються протягом 5 хвилин, вам буде легко залучити дитину або дорослу людину, не знайому з настільними іграми. Гра по-різному розкривається в залежності від кількості гравців. На 2 гравці — це хардкорна битва інтелектів, а від 3 до 5 — це вже простий сімейний гейтвей на розміщення тайлів та міплів з елементами стратегії, логіки та удачі. А ось щодо віку, то радимо знайомити з цією грою починаючи з 8 років, хоча автор радить із 7, але майте на увазі — все індивідуально.
Півник Галу радить мати цю гру у колекції як початківцям, так і досвідченим гравцям у настільні ігри. Повірте, навіть найдосвідченіший знавець настілочок, який ще не грав у Каркасон, закохається у цю гру по самий гребінець.