Кількість
|
Вартість
|
||
|
Brass. Бірмінгем - це досить глибока економічна єврогра з менеджментом ресурсів. Її автору Мартіну Воллесу вдалося зробити майже неможливе. Перша версія Brass вийшла у 2007 році. Хоча гра була досить якісною, вона, як то кажуть, зірок з неба не хапала. У 2017 році Воллес перевидав гру, зробивши сучасний дизайн, додав цікавих ігрових механік та назвав її Brass: Lancashire. Це був шалений успіх, і гра одразу увірвалася на верхні сходинки рейтингу настільних ігор за версією Board Game Geek (станом на 2024 рік вона посідає 20 місце). Але автор не зупинився і через рік створив справжнє диво, а назва цьому диву - Brass. Birmingham! Вдосконалена версія попередніх Брассів займає тріумфальне перше місце серед усіх настільних ігор, відомих людству.
Опис настільної гри Brass. Бірмінгем (Brass. Birmingham)
Великобританія під час промислової революції між 1770-1870 роками. Події гри відбуваються саме в цей період у графстві Західний Мідлендс. В індустріальному місті Бірмінгем Вам доведеться будувати промислову імперію, налагоджувати логістику, вдосконалювати підприємства, займатися збутом товарів, брати позики та займатися розвідкою.
Як грати?
Правила гри хоч і з першого погляду здаються легкими, але гра переповнена механіками та нюансами. Також майбутнім магнатам треба розраховувати на те, що одна партія в середньому триває від 2 до 3 годин.
Гра триває протягом двох епох: каналів та залізниць. В середньому одна епоха складається з 8 - 10 раундів. З шести можливих дій гравець може виконати лише дві, і за кожну дію повинен скидати карту. Виконавши всі дії, поповніть руку до восьми карт з колоди.
Будівництво
Це, по суті, основна механіка гри, яка дає змогу викладати жетони підприємства на ігрове поле. В залежності від епохи можна будувати різну кількість підприємств. В епоху каналів - лише одне на локацію, а в залізничну епоху - декілька. Для цього потрібно скинути карту відповідної локації або джокер, підприємство повинно бути логістично пов'язане з джерелом вугілля та витратити відповідну кількість монет. Також іноді потрібно сплатити необхідну кількість ресурсів (залізо або вугілля). Таким чином гравець також може перебудовувати власні підприємства нижчого рівня або чужі копальні та заводи.
Сполучення
Для розширення транспортної мережі та удосконалення логістики гравці можуть покласти жетон сполучення між містами на відповідний малюнок на полі. Для цього потрібно скинути карту та сплатити три фунти.
Модернізація
Дає доступ до підприємств вищого рівня без потреби будувати всі рівні цього типу. Для цього треба скинути карту, прибрати жетон підприємства нижчого рівня з планшета гравця та сплатити одне залізо за кожний прибраний жетон.
Продаж
Дає змогу продати товари з текстильних фабрик, мануфактур та гончарних майстерень. Для виконання дії потрібно мати сполучення з комерсантом, перевернути відповідний жетон, скинути карту, за потреби витратити діжки з пивом та перемістити фішку прибутку по треку прогресу. Дію можна повторювати для кожного неперевернутого жетону підприємства.
Позика
Можна запозичити гроші. Повертати їх не треба, але вони знижують рівень прибутку. Щоб запозичити 30 фунтів, потрібно скинути карту та перемістити фішку по треку прогресу на три рівні вниз. Але позику Вам не дадуть, якщо це знизить рівень прибутку нижче -10.
Розвідка
Це нова дія, яка відповідає за отримання карт джокерів для полегшення будівництва. Щоб отримати одну карту джокера-підприємства та джокера-локації потрібно скинути три будь-які карти, але якщо у вас на руках вже є карта джокера, дію виконувати заборонено.
Кінець епох
Кожна епоха завершується після того, як у гравців закінчуються карти на руках. Наприкінці кожної епохи гравці підраховують кількість очок за канали або залізниці та за перевернуті жетони підприємств. Той, хто отримає найбільшу кількість очок, перемагає у грі.
Радимо також подивитися відеоправила в розділі "Відео" та, за бажанням, детальніше і з малюнками ознайомитися з правилами у форматі PDF у розділі "Файли".
І наостанок
Якщо Вам до вподоби комплексні економічні стратегії, прораховувати на кілька ходів наперед, а аналітичний ступор викликає почуття ейфорії, то Півник Галу обома крилами тисне Вам руку та однозначно рекомендує цю найкращу в світі настільну гру.