Кількість
|
Вартість
|
||
|
Вже чотири дні ви брели під розпеченим сонцем. У роті пересохло, голова гуділа, ніби тисяча бджіл миттю злетіла всередині вас, а надія відшукати заповітну мету вашої подорожі висихала, немов пісок, що йде крізь пальці.
Але що ж це? Перед вами ніби з-під землі виросло місто. Ні, навіть не місто, а ціла держава — легендарне місце, яке ви шукали ризикуючи життям, — султанат Накала.
Гра П'ять Каст (Five Tribes)
У настільній грі «П'ять Каст» від 2 до 4 учасників змагатимуться за вплив у султанаті Накалу. Для збільшення свого авторитету в султанаті гравці будуть займати стратегічно важливі регіони, відзначаючи свої володіння чудовими дерев'яними фігурками верблюдів, і керувати п'ятьма племенами: викуповувати різні товари, підкоряти собі візирів, наймати підступних ассасинів, щоб насолити ворогам або захопити потрібні землі, заробляти і використовувати мудрість старійшин для покликання древніх джинів.
Процес гри
На початку партії ви викладатимете унікальне ігрове поле: 6 на 5 жетонів регіонів, що викладаються в султанат. Одні локації дозволяють взаємодіяти з ринком, інші – викликати джина, треті – зводити палаци та вирощувати пальми. Але автору було мало варіативної підготовки поля: кожну партію ви побачите новий султанат, в якому племена (фігурки різних кольорів) будуть розосереджені, як їм заманелося цього разу. Іноді вам нестерпно захочеться ходити першим, щоб одразу зайняти привабливу по очкам територію, а часом вигідніше відсидітися і не ризикувати платою за хід.
Кожне з племен підпорядковане логіці різних геймдизайнерських рішень: ассасини (червоні фішки) усувають фігурки з поля або з особистого запасу гравців; старійшини (білі фішки) дозволяють купувати карти джинів, що дають постійні переваги власнику; будівельники (сині фішки) дають можливість поповнити гаманець дзвінкими золотими (які одночасно є переможними очками та можуть використовуватись у боротьбі за першість ходу); а візирі (жовті фішки) дають переможні очки за чисельною перевагою - чим більше суперників ви обганяєте за кількістю слуг султана, тим більше очок отримаєте.
Купці (зелені фішки) відповідають за одну з улюблених механік автора (Бруно Катала), збирання сетів, реалізовану як придбання різних товарів на ринку. Три різні товари дадуть вам наприкінці гри 7 переможних очок, дев'ять — одразу 60. Деякі товари рідкісні (по дві карти в колоді), інші трапляються в колоді часто, по п'ять разів. Зібрати всі дев'ять - непросте завдання з урахуванням того, що противникам тільки в радість відвести слонову кістку та самоцвіти прямо з-під вашого носа.
Поговоримо про ще одну механіку, що зачаровує вплетену в ігровий процес — торги за хід. Учасники по черзі платять певну кількість монет, щоб зайняти місце на шкалі черговості ходу. Так, якщо ви заплатите 18 монет, ви точно ходитимете першим. Але чи варто платити 5, якщо ви все одно можете стати останнім? Або виявитеся першим, але решта не заплатить нічого? Нагадуємо, що монети - це переможні очки і часом результат партії передбачає різницю в рахунку в пару-трійку переможних очок. Чи вже готові перевірити себе на жадібність?
"П'ять Каст" славиться відмінною масштабованістю, і правила для 2 гравців і 3-4 будуть відрізнятися. Повірте — партії на двох мають ще більшу глибину, адже в раунді при грі вдвох у кожного учасника буде по два ходи — отже, вдвічі більше маневрів та комбінацій.