Кількість
|
Вартість
|
||
|
До ваших земель дійшли чутки, що десь за морем є нові, багаті землі. Сподіваючись прославитися та зміцнити свою владу, вожді кланів відправляють своїх найхоробріших воїнів, щоб дослідити ті далекі береги... і претендувати на незвідані землі Нордґарда.
У цій грі ви стаєте лідерами асиметричних кланів зі всесвіту популярної комп'ютерної гри «Northgard». За допомогою власної колоди карт ви намагатиметеся поліпшити долю свого народу. Від ваших рішень залежатиме, чи зможете ви перемогти в цій запеклій боротьбі за нові території, славу та багатство.
Опис настільної гри Нортґард. Незвідані землі
Це захоплююча 4X стратегія з нескладними правилами та цікавим ігровим процесом, що поєднує механіки колодобудування і контролю територій.
У кожного гравця є свій клан. Керуючи воїнами свого клану, гравці досліджують і беруть під контроль нові території, борються з кланами суперників, полюють на різних істот. Усі дії виконуються за допомогою карт із особистих колод гравців. Наприкінці кожного ходу гравці обирають нову карту, щоб покращити свою особисту колоду та розробити нові тактичні хитрощі.
Підготовка до гри
Кожен гравець бере початкову колоду та фігурки вікінгів обраного кольору. Далі всі обирають вподобаний клан з-поміж 7 асиметричних кланів, замішуючи карту клану в особисту колоду, а 2 карти поліпшення клану кладуть біля себе. Також кожен отримує по 2 ресурси: дерева та їжі.
На центр столу викладається початкова плитка місцевості. Кожен гравець зі стосу плиток місцевості бере 3 та по черзі, починаючи з першого гравця, розміщує 1 плитку та 3 фігурки вікінгів на неї. Кожен гравець має можливість розмістити тільки 2 плитки та 6 воїнів. При цьому не можна розпочати бій (фігурки 2 гравців на одній території), застосовувати властивості кланів, і переможні очки за закриту територію ніхто не отримує — це лише підготовка, а все найцікавіше попереду.
Завершуючи етап підготовки, треба сформувати колоду карт розвитку залежно від кількості гравців (саме цими картами ви будете поліпшувати свою колоду в процесі партії) та розмістити маркер року на позначці 1 треку раундів.
Фази року
Один ігровий рік розділений на 5 фаз, протягом яких ви будете досліджувати незвідані землі Нортґарду, збирати ресурси, наймати бородатих вікінгів, будувати та битися між собою, бо що ж то за гра про скандинавську міфологію без боїв:
1. Початок року
Кожен гравець бере на руку 4 карти з власної колоди, а на стіл викладаються карти розвитку в такій кількості, скільки гравців бере участь у грі.
2. Дії
Це найобширніша фаза, в якій ви будете по черзі розігрувати карти з руки в вашу ігрову зону, застосовуючи різні ефекти: призов військ, будівництво, дослідження, переміщення та особливі ефекти карт кланів і карт розвитку.
Крім розіграшу карт, ви можете покласти карту в ігрову зону, не застосовуючи її ефект, та почекати (пропустити хід), замінити карту, взявши нову з вашої колоди та сплативши 1 знання (руну), або поліпшити свою колоду, купивши поліпшення клану за 3 знання (поліпшення одразу береться на руку). Також є можливість почистити особисту колоду, вилучивши карту з руки до коробки, і взяти дві карти з особистої колоди, сплативши 2 знання. Або спасувати, поклавши карти у скид.
Фаза триває, доки всі не спасують. Якщо ви розіграли останню карту на руках, ви автоматично пасуєте в наступний хід. Той, хто спасував перший, стає першим гравцем і вибирає з-поміж усіх відкритих карт розвитку одну вподобану та кладе її собі на верх колоди. Останній, хто спасував, бере собі останню карту розвитку цього раунду. Наприкінці всі карти з активної зони йдуть у скид.
Як і у більшості колодобудівних ігор, якщо ваша колода закінчилася, а вам потрібно взяти карту, треба перемішати стос і сформувати нову колоду. Півник Галу хоче одразу пояснити вам, щоб не плутати під час перших партій: карти, розіграні в поточному раунді, не йдуть одразу у скид, а залишаються в активній зоні. Тож алгоритм такий: карти добираються з колоди, якщо колода закінчилася — перемішайте скид. Якщо всі карти в ігровій зоні — не можете добирати карт.
3. Збирання урожаю
Під час цієї фази ви збираєте ресурси, позначені на плитках та будівлях із тих територій, якими володієте (присутні ваші воїни). Отримуєте переможні очки за кожну закриту територію (територія, повністю оточена межами). Також маєте можливість обміняти ресурси в банку 3:1.
4. Зимування
Потрібно сплатити стільки ресурсів, скільки у вас фігурок воїнів. Таблиця співвідношення зручно намальована на карті-пам’ятці та в правилах гри.
5. Кінець року
Це остання фаза раунду, в якій спочатку перевіряється умова кінця гри (також можна грати без цієї умови) та переміщується маркер року на наступний раунд. Якщо це останній рік, визначається переможець. Також правила гри пропонують варіант на 10 ігрових років, при цьому правило миттєвої перемоги не застосовується.
Гра закінчується у двох випадках:
- Якщо один із гравців контролює 3 великі закриті території, і на кожній з них є велика будівля, він автоматично виграє.
- Наприкінці 7-го раунду гравці підраховують переможні очки. Гравець із найбільшою кількістю переможних очок стає переможцем.
Коротко про ефекти карт та бій
Дія дослідження
Розігравши карту з цією дією, потрібно взяти верхню плитку зі стосу плиток місцевості та розмістити її на столі. Є кілька умов розміщення плиток: територія повинна бути відкритою та під вашим контролем, межі території не можна переривати, і не можна розміщувати плитку по діагоналі.
Дія будівництва
Розігруючи карту з ефектом будівництва, ви можете побудувати будівлю на своїй території у відповідні комірки на плитці території (велика та мала комірка). Дві будівлі з однаковим ефектом на одній території будувати не можна. Будівлі у грі двох видів: маленькі (коштують 1 деревину) та великі (коштують 3). Також на плитках є особливі комірки для руничних каменів, які можна побудувати лише там.
Дія наймання
Під час дії наймання ви розміщуєте фігурку воїна на своїй території. Кількість фігурок на одній території не обмежена.
Дія переміщення
Ця дія дає змогу переміщати фігурки воїнів між територіями та починати бій. Ви можете перемістити будь-яку кількість воїнів одразу з однієї території на іншу, але якщо межа територій позначена жовтим кольором (важкопрохідна межа), то потрібно виконати 2 переміщення (не дві карти, а на карті повинна бути цифра 2). Переміщаючи воїнів на ворожу територію, одразу починається бій.
Бій
На результат бою впливають кілька факторів:
- кількість бійців;
- бонуси карт, споруд, кланів тощо;
- кількість скинутої їжі (нагадований вікінг б’ється за двох);
- результати кидків гральних кубиків.
Щоб підрахувати результат бою не треба бути математиком, все дуже легко. Кожен воїн під час бою дає один символ сокири. Кожна витрачена їжа дає ще один символ сокири (більше їжі, ніж воїнів, використати не можна). Далі враховуємо бонуси з карт та споруд і кидаємо кубики.
Спочатку потрібно перевірити втрати (символи черепів), а потім визначити переможця. Той, у кого більше символів сокир стає переможцем. У разі нічієї переможцем стає гравець, що захищався. Якщо кількість черепів дорівнює кількості ворожих воїнів — бій закінчується достроково, без підрахунку символів сокир.
Переможець отримує нову територію, а переможеному доведеться відступати. Відступити можна на суміжні свої або нейтральні території, але не через важкопрохідну жовту лінію. Якщо відступати нема куди, то всі воїни вважаються втраченими.
Додатковий модуль "Істоти"
Цей модуль робить гру трохи складнішою, але більш комплексною та атмосферною. Розігруючи дію дослідження в незвіданих землях Нортґарду, ви можете потрапити на плитку місцевості з печерою звірів. У цей момент тягнеться карта монстра, і відповідна фігурка розміщується на території з печерою.
Загалом у базовій грі є 9 фігурок монстрів 4 видів. Драугри, велетенські вовки, ведмеді та навіть прокляті валькірії — всі мають унікальні ефекти, бойову силу (кількість символів сокир) та пріоритети переміщення по територіях. Зігравши хоча б раз із цим модулем, ви точно не захочете грати без нього.
Радимо також подивитися відеоправила в розділі "Відео" та, за бажанням, детальніше й з малюнками ознайомитися з правилами у форматі PDF у розділі "Файли".
І наостанок
Яких тільки механік немає у стратегічній настільній грі "Нортґард. Незвідані землі"... хіба що механіки розміщення робітників. Але нехай вас це не бентежить! Півник Галу був сам приємно здивований, наскільки вдало та органічно вони поєднані. Також у коробці ви знайдете якісний органайзер, в який влазять карти в протекторах, і ще й місце залишиться під доповнення, котрі ми з нетерпінням очікуємо.
А якщо вам до вподоби більше прямих бойових зіткнень, то варто спробувати варгейм "Лють крові" (Blood Rage), який також заснований на скандинавській міфології.